søndag den 21. juli 2013

Bornholm er megasej

Søndag tog vi en lille tur hen til Gudhjem, som jo ikke er så langt væk fra Sandkås, hvor vi bor. Ja, egentlig er der jo ikke noget på Bornholm der er langt væk. Det er vel een af de ting der er så fedt ved at have en oplevelsesferie her. Vi var inde i røgeriet i Gudhjem for at snuse stemningen og få et kig på buffet'en. Der tror jeg da nok vi bliver nødt til at tage hen og spise snart.




Om eftermiddagen tog vi hen til Opalsøen - vi tænkte at det var godt at komme derhen nu hvor vejret var prima, og Benjamin plagede også efter at få sig en dukkert. Det skal jeg da lige love for at han og jeg fik os, da vi prøvede den populære "Danmarks Længste Tovbane" fra toppen af klipperne og ned i Opalsøen.



Det er en tur på 290 meter og et fald på adskillige meter, så det er et gys at springe ud i toppen, og man får god fart på nedad. Benjamin ville gerne have sig en ekstra tur - så det gjorde vi så :-) . Benjamin var sej hele vejen igennem, og viste ingen tegn på frygt. Jeg har en anelse højdeskræk, så jeg kom godt ud i den gule zone ved denne oplevelse, men jeg er superglad for at jeg fik oplevelsen med. Det værste var at tage skridtet ud over kanten deroppe - resten var bare fedt.

Her kan du se video af, da Benjamin og jeg kom ned:





Her er Benjamin lige landet:




Her er jeg på vej ned:



Benjamin syntes også vi blev nødt til at lave et udspring fra den lodrette klippevæg - vistnok et spring på 7 meter ned i søen.


00010 from Carsten Kring on Vimeo.






Om aftenen efter aftensmaden gik vi en tur ned til stranden for at øve os i at kaste med smutsten. Det var endnu en fantastisk aften, og stranden er smuk og varieret der hvor vi bor.





Det var en fantastisk første hele dag på megaseje Bornholm.

Du kan se alle juli-billederne her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne