mandag den 22. juli 2013

På udflugt med en naturnørd

- eller en anden overskrift jeg overvejede var "Man skal finde sig et arbejde man interesserer sig for" - men jeg syntes næsten den blev for lang.

Nå, men inspirationskilden til de to overskrifter er den samme - Søren Sillehoved, som vi mandag tog på en udflugt med som hed "ROCK´ROLL. ROKKESTEN OG HEMMELIGE SPRÆKKEDALE MED SILLEHOVED".

Det var en fantistisk overskudsagtig og underholdende ældre mand med en massiv paratviden ikke bare om naturen som er hans specaiale, men i høj grad også om samfundet omkring ham. Både nutidig og historisk viden kunne han øse ud over os på den to timer lange spadseretur igennem skoven.

Han magtede at gøre fortællinger om natur og historie til noget fantastisk underholdende - og jeg gik og tænkte på at jeg flere gange har oplevet store "rock stars" indenfor software-industrien tale med samme smittende entusiasme om et ellers småkedeligt og svært tilgængeligt emne. Det Søren Sillehoved har til fælles med de andre rock stars jeg har oplevet er at han brænder for det han beskæftiger sig med. Større gave kan man vel ikke opnå i livet end at man får lov at beskæftige sig med noget man synes er vildt spændende, og så samtidig have den gave at man formår at formidle sin viden på en måde så andre vil betale for at høre på det. Jeg selv har kun det første privilegie.

Her er andres beskrivelse af Søren Sillehoved: http://dinby.dk/allinge/han-er-her-der-og-allevegne









Efter at have fået frokost i lejligheden, og ladet lidt op, tog vi sidst på eftermiddagen en tur hen til Hammershus. Desværre vrikkede Christoffer om på foden da vi lige var startet på rundturen ved Hammershus, så vi måtte vende snuden hjem igen uden at få den fulde oplevelse. Christoffer havde svært ved at støtte på foden, så vi tænkte at det var bedst at han kom hjem og fik den opad så han hurtigere kunne komme sig.





Da vi havde sat Anni og Christoffer af ved lejligheden, tog Benjamin og jeg hen til hammersøen for at fiske. Vi fangede dog ikke andet end en død gedde, og så fandt vi en sej larve.



Lidt senere stod den på pop corn og skøre billeder.





Du kan se alle juli-billederne her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne