onsdag den 14. oktober 2009

14. Oktober - Sejltur på San Diego bugten og middag med Paul

Vi tog ind til San Diego igen for at komme på en sejltur på bugten.

Det var en spændende tur - vi kom ud så vi kunne se byens flotte skyline, og vi kom forbi US Marines
tilhørssted.

Vi så også at US Coast Guard havde øvelse på bugten med en helikopter - de øvede sig i at samle folk op fra én af deres både.

Turen var delt op i to bidder - først den ene del af bugten og dernæst den anden:

Efer første tur kom vi tilbage til havnen igen og tog nye passagerer op. Nogle af de nye passagerer var en stor gruppe ældre kvinder, som alle var klædt i rødt og lilla. Desværre faldt én af dem om da de var kommet ombord på skibet, så der blev tilkaldt nogen til at hjælpe hende. Vi lå stadig fortøjret i havnen og kunne ikke komme afsted planmæssigt. Først kom der en brandbil for fuld udrykning, hvor der kom to reddere ud af. 1 minut efter de var ankommet, kom der en gummibåd fra US Coast Guard fra det skib de lå og øvede med ude i bugten. De sejlede dog hurtigt igen da de så at de andre reddere var i gang. Til sidst kom der er en ambulance, også for fuld udrykning, som så endte med at tage den ældre kvinde med på en båre. Jo - vi fik fuld action for pengene, og endnu engang fik vi demonstreret hvordan amerikanerne tager sig godt af folk (altså dem der ikke lige er hjemløse og/eller ingen sundhedsforsikring har...)

Efter sejlturen gik vi lidt rundt i San Diego bymidte, og kom bl.a. hen forbi Horton Plaza, som er en slags udendørs shopping mall. Ganske interessant sted.

Derefter kørte vi hen til en restaurant i Mission Valley, hvor vi havde aftalt at spise middag med Paul og Christian. Det var skægt at møde Paul, som jeg kender fra jeg var udvekslingsstudent i Utah. Vi har ikke set hinanden i 20 år...

Du kan se billeder fra sejlturen her: