lørdag den 10. oktober 2009

8. Oktober - Gode oplevelser

Dagen startede med en god morgenmad på hotellet ca. kl. 06.20. Vi havde jo været vågne et stykke tid og var allesammen friske så vi kunne lige så godt komme i gang.

Derefter gik vi igennem den nærliggende marina og ned til stranden, som vi fulgte hen til Hermosa Beach Pier. Vi satte os og fik lidt at drikke ved Hennesseys.

Tilbage på hotellet hyggede vi os lidt ved poolen, for det havde Benjamin plaget om på hele turen ned omkring stranden. Vi besluttede os til at køre mod Hollywood for at opleve lidt mere. Jeg forhørte mig i receptionen om hvordan vi bedst kom til Hollywood og blev anbefalet at køre omkring Santa Monica for at undgå motorvejen. Vi stoppede således ved Santa Monica Pier på vejen og fik den oplevelse med også. Det gik der et par timer med, så vi kom lidt senere afsted mod Hollywood. Jeg overvejede at vente med at opleve Hollywood til en dag senere, men vi blev enige om at vi ville tage en light-udgave, og vende tilbage igen senere. Christoffer var meget tændt på at se Hollywood-skiltet - det husker begge drenge fra tegnefilmene Shrek 3 og fra Bolt.

Det tog overraskende lang tid at køre fra Santa Monica til Hollywood, for trafikken var taget til. Vi nåede dog frem til Hollywood Boulevard ca. kl. 17.30 og så Walk of Fame og Kodak Theatre og udsigten til Hollywood Sign i perfekt aftenlys fra Hollywood and Highland. Derefter kørte vi op mod Mulholland Drive, men det blev hurtigt mørkt, så den tur må vi vistnok hellere gøre om senere.

Tag lige og check Google Street View ved Hollywood and Highland og Walk of Fame. Det er sgu da for fedt...

Da vi kom tilbage på hotellet var drengene faldet i søvn på bagsædet, så dem bar vi direkte i seng uden at de fik aftensmad. Anni og jeg gik også direkte i seng - Anni med sin Sudoku og jeg med Lisbeth Salander (der legede med ilden). Jeg måtte dog give op efter 5 minutter - jeg kunne sgu ikke holde mine øjne åbne.

Det havde været en oplevelsesrig dag, og jeg var pavestolt af at mine børn efterspørger oplevelser selv dagen efter en megahård flyvetur :-). De brokkede sig kun over at de var tørstige og vi havde endnu ikke lige fundet et sted hvor vi kunne proviantere drikkevarer.

Du kan se billeder og lidt film fra dagens oplevelser her:
http://gallery.atpic.com/30864

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne