torsdag den 8. oktober 2009

7. Oktober - Så er vi fremme

Vi ankom til Los Angeles til den planlagte tid, og det tog ikke lang tid at komme igennem immigration og baggageudlevering. På vej ud af terminalbygningen opdagede vi en shop hvor vi kunne købe SIM-kort til mobiltelefonen, så det skyndte vi os også at få styr på.

Derefter gik det med shuttle-bussen over til biludlejningen. Da vi havde fået udleveret bilen, kørte vi mod hotellet - heldigvis er det kun en køretur på ca. 20 minutter.

Det var dejligt at komme på værelset og komme til at slappe lidt af. Jeg fejrede det med et bad, og efter at have drukket en Cola og en Dr. Pepper gik vi til ro. Jeg vågnede en del gange i løbet af natten, og jeg kunne også høre at drengene og Anni var vågne. Nu har vi allesammen givet op fordi vi er lysvågne, så drengene ligger og spiller Nintendo, Anni læser og jeg tænkte at jeg hellere lige måtte afprøve internetfaciliteterne.

Vi havde 6 timers ventetid i München, og de gik egentlig over forventning. Vi spille nogle forskellige spil, jeg sov lidt på en bænk mens drengene spillede Nintendo, og Anni spillede Sudoku, når der var ro til det. Drengene og jeg var rundt og kigge på forretninger. Heldigvis havde de både foto-grej og nintendo-spil i samme forretning, så der kunne vi godt blive enige om at hænge ud et stykke tid. Jeg fik pillet lidt ved et kamera jeg overvejer at give mig selv i fødselsdagsgave.

Turen over Atlanten varede 11,5 timer. Det er altså lang tid i en flyver skulle jeg hilse og sige. Jeg er dog endnu engang imponeret over mine rolige og tålmodige drenge, for der var ikke meget brok, selvom jeg skulle mene at tålmodigheden i deres alder er dårligere end min(!?). Et stykke inde i flyveturen gik det op for mig at vi skulle flyve hen over Danmark. Jeg vidste godt at vi skulle flyve Nordpå og hen over Grønland for at komme til USA. Jeg fik dog ikke ros fra drengene for min tur-planlægning da monitoren viste dette ca. halvanden time inde i flyveturen fra München mod L.A.:


Jeg tror den første dag kommer til at gå uden de store turist-ambitioner. Vi skal ned og checke poolen, og vi skal vel også over i den nærliggende marina - nåja og så skal vi have fundet et supermarked så vi kan proviantere lidt så vi kan få noget at spise uden at skulle på restaurant hver gang. Der er køleskab på værelset, så det er dejligt.

Vi har lige brugt Skype til at ringe til vores forældre, så nu ved de at vi har det godt.

Der er ikke selvfølgelig ikke så mange billeder, men kig her hvis du har lyst:
http://gallery.atpic.com/30843

2 kommentarer:

  1. Hehe, jeg kan godt forstå der ikke var bonuspoint for at bruge så mange timer for så bare at flyve forbi Silkeborg igen ;-)
    Men mon ikke det hurtigt er glemt?

    God ferie!

    SvarSlet
  2. Tjaaa - det ved jeg nu ikke. De nævner ikke specifikt at vi fløj over Silkeborg, men de taler stadig meget om, hvor mange timer vi skulle flyve. Det er luksusproblemer vi tumler med.

    SvarSlet

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne