onsdag den 11. februar 2009

2. udflugts 2. dag - 4. februar

I stedet for at meditere badede vi om formiddagen i floden. Det var en dejlig oplevelse at bade i floden, selvom det tog lidt overvindelse for mig at kaste mig i vandet for det var lidt grumset så jeg kunne ikke se hvad jeg sprang ud i. Én af dem der arbejdede på stedet sprang dog på benene i vandet for at vise mig at det var dybt nok.

Det primitive ved Galapita bestod bl.a. i at der ingen strøm var i huset, så vi fik petroleumslamper da det blev mørkt. Huset vi boede i var næsten som at være i det fri, for man kunne ikke rigtig lukke døre ud til og der var et "frit svævende" tag som hang et stykke over husvæggene så fra 1. salen hvor vi overnattede kunne man frit kigge ud på naturen. Selv badeværelset var indrettet så man stod under åben himmel og badede - men der var dog rindende vand og et "vestligt" toilet :-)

Vi boede på stedet med fuld pension, men det lå også så langt væk fra andre ting at man ikke sådan lige kunne køre til en restaurant. Den mad vi fik serveret var økologisk dyrket på stedet og det hele var vegetarisk.

Du kan se Galapita-hotellets hjemmeside her:
http://www.galapita.com/

Du kan se billeder fra Galapita ved at klikke nedenfor.
http://pic.atpic.com/1221775/600

Vi skulle kun have én overnatning der, så da vi havde fået frokost tog vi afsted. Vi havde bedt om at få frokost kl. 12.30 så vi havde god tid til det vi skulle om eftermiddagen, men vi fik først mad kl. 13.45. Jeg vænner mig sgu aldrig...

Næste mål var byen Ella, som llgger oppe i højderne. Det er et område hvor der er masser af teplantager, fordi det køligere klima er helt perfekt til at dyrke te. På vej op mod Ella kom vi forbi et rigtig flot vandfald. Det vrimlede med japanske turister og der var en hel del hajer der gerne ville have fat i vores penge. De kunne dog et smart trick. Én af fyrene kom og spurgte hvor vi kom fra, og så spurgte han om vi havde nogle danske penge til hans møntsamling. Lidt senere kom der så en anden fyr forbi for at spørge om vi kunne veksle kroner til rupees, "fordi der ikke er en bank i Ella, hvor man kan veksle". Det var godt fundet på, men jeg bad dem nu altså gå deres vej :-)

Det var sidst på eftermiddagen da vi kom frem til hotellet Ambiente, som vi i forvejen havde bestilt værelser på. Stedet har en fantastisk udsigt over bjergene, og det vender helt perfekt for at se solopgangen over bjergene. Det ligger hævet over selve Ella by, så vi er temmelig højt oppe.

Vi kørte ned til Ella for at spise aftensmad på en restaurant.

Ca. kl. 21.30 var vi alle 4 i seng - jeg var helt smadret så jeg besluttede mig til også at give mig hen til søvnen.

Her kan du se Ella på kortet:
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ie=UTF8&msa=0&msid=110216157327324050227.00045ea27a6ba94a49ab3&ll=6.878028,81.046829&spn=0.351759,0.53627&t=h&z=11

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne