torsdag den 12. februar 2009

2. udflugts 6. dag - 8 februar

Dagsberetningen starter med et et surt opstød... (sorry)

Morgenmaden på Single Tree er det værste jeg nogensinde har oplevet. Der var frugt, brød, æg og kaffe, men der var ikke noget til at komme ovenpå det tørre brød og det der skulle forestille smør tror jeg nok var stegemargarine. Nå, men så får Lisbeth alligevel ret i at vi vil få oplevelser rundt omkring som vil få os til at glæde os til morgenmaden på hendes sted. Den er nu også uovertruffen med en dejlig kurd med müsli, frisk frugt, hjemmelavet brød og frisklavet stempelkaffe. Mmm... jeg glæder mig allerede til at få morgenmad hos Lisbeth igen den 11. februar :-)

Jeg talte med en fyr fra hotellet - Raja, som tilbød at lave en vandretur med os op i bjergene så vi kunne se Nuwara Eliya fra oven af. Han ville have 2000 rupees for en 4 timers vandretur, men jeg ville kun give ham 1500 rupees for det syntes jeg var mere rimeligt. Jeg var også nervøs for om jeg fik en ordentlig vare leveret, når nu vores morgenmad og oplevelse med betjeningen på hotellet i det hele taget er lidt tung. Han endte med at acceptere 1500 rupees og sagde "It is better than nothing". Alle folk er hårdt ramt af at der ikke er mange turister her, så derfor er det svært for ham at tjene penge på at lave ture.

Vi havde en dejlig tur sammen med ham. Han var rigtig dygtig til engelsk - faktisk den bedste jeg har talt med hernede, og han forklarede en masse spændende ting. Jeg stillede også en masse spørgsmål som han svarede godt på. Vi var heldige at se starten på et hestevæddeløb på byens væddeløbsbane, det var meget skægt at se så højt oppe fra.

Vi afbrød turen efter tre timer, for drengene var trætte af at gå. Vi kom med en offentlig bus tilbage til byen, det var også en meget skæg oplevelse. Vi stod fuldstændig stuvet sammen i bussen sammen med de lokale. Det er sjovt som vi bliver nedstirret sådanne steder - flere af dem ser jo aldrig hvide mennesker. Alle smiler dog sødt til os, så det er dejligt.

Jeg endte med at give Raja 2000 rupees for turen alligvel fordi jeg syntes det havde været så godt, så derfor ville jeg være fair. Jeg fortalte ham at jeg hele tiden er på vagt overfor folk der vil tage for mange penge fra mig - det kunne han sagtens forstå, og han var glad for at vi satte pris på hans tur.

Her kan du se Nuwara Eliya ovenfra:
http://pic.atpic.com/1222118/600

Vi blev sat af ved Nuwara Eliyas golfbane, hvor vi havde håbet på at vi kunne spise frokost og få en oplevelse. Det viste sig dog at vi skulle betale 500 rupees i midlertidigt medlemsskab for at få lov til at spise der, så vi gik igen. Det var dog en skæg oplevelse at være i golfklubben. Man kunne se at mange var der for at blive set - jeg tror det var de færreste der skulle spille golf. På parkeringspladsen holdt nogle dyre biler. Sådan er golf-klubber vel over hele verden. I det hele taget ikke et sted at være for os der bare gerne vil holde os nede ved Jorden og ikke har behov for at føre os frem.

Her kan du se lidt fra golfbanen:
http://pic.atpic.com/1222134/600

Lige ved siden af golfbanen ligger præsidentens feriebolig bag vagter og beskyttende hegn. Stedet var tidligere ejet af Queen Elizabeth.

Vi tog en tuk tuk tilbage til et Alpine Hotel, hvor vi gerne ville have frokost - klokken var nu ved at være 14.00. Det viste sig dog at de kun havde Sri Lanka buffet og at vi skulle betale for meget for det så vi listede af igen. Jeg er glad for den slags buffet, men det er ikke noget for drengene og vi skulle betale fuld pris for dem.

Istedet spiste vi på Maddon Hill Inn, som ligger lige ved siden af Single Tree. Der kunne vi vælge fra menuen, og priserne var fornuftige.

Vi gik hen på hotellet og hang lid ud med Nintendoer osv.

Lidt senere tog vi med tuk tuk ud til Tea Factory Hotel som er en te-fabrik, der for nylig er blevet smukt ombygget til et hotel. Det var vores plan at vi skulle spise aftensmad derude, men der var ikke plads i restauranten fordi hotellet var fuld af gæster, så vi måtte tage tilbage til byen for at spise.

Her kan du se Tea Factory Hotel:
http://www.aitkenspencehotels.com/teafactory/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne