søndag den 22. februar 2009

Bustur rundt i Dubai - 22. februar

I dag har vi hele dagen været på bustur rundt i Dubai. Det er sådan en turist-bus hvor man kan hoppe af og på flere steder og se sig omkring. Der var også en sejltur med i prisen sammen med en guided tur rundt i den gamle del af byen, hvor vi kom ind på både tøj- og krydderimarkederne. Vi har derfor også gået en del i dag, og vi har fået en masse indtryk. Vi er alle blevet meget trætte.

Drengene har også i dag talt Ferrarier, BMW'er og Porsche, men jeg kan ikke helt huske tallene. Jeg selv mener dog at jeg har set 3 Ferrarier.

Jeg er overvældet af Dubai som by. Jeg havde i forvejen på fornemmelsen at det ville være stort og imponerende, men det har overgået mine vildeste fantasier. Der er byggekraner overalt, men der er også meget der står færdigt og ser rigtig flot ud. Rundt omkring i byen er der flotte blomsterbed tæt op ad vejene - 97% af deres vandforsyning stammer fra havvand som er blevet afsaltet.

Det første højhus blev indviet i 1971 af Dronning Elizabeth, men siden skal jeg da lige love for at det er gået helt amok. I dag kom vi også forbi "Sejlet" som også hedder "Burj Al Arab" - det eneste 7-stjernede hotel i verden. Der er suites op til 700m2 og hotellet er bygget på en kunstig ø ud i vandet lige ved siden af den menneskeskabte palmeø. Det nye hotel Atlantis ligger også ude på palmeøen:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&msa=0&msid=110216157327324050227.00046372bfa07a4090f64&ll=25.132697,55.116005&spn=0.083766,0.181961&t=h&z=13

Der er et væld af storcentre - malls rundt omkring i byen. Det ene vi var i, indeholdt også et kæmpe akvarie, med hajer, pilrokker og andre spændende fisk. Vi kunne kigge på dem ganske gratis, men hvis man betalte entré kunne man få lidt flere oplevelser.

Det er fuldstændig fantastisk - selv Anni er imponeret...

Du kan se dagens billeder her:
http://gallery.atpic.com/25695

Her kan du se busselskabets hjemmeside:
http://www.bigbustours.com/eng/dubai/default.aspx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne