onsdag den 11. februar 2009

2. udflugts 3. dag - 5. februar

Jeg vågnede omkring kl. 06.00, men efter at have ligget nogle minutter besluttede jeg mig til at stå op og kigge på solopgangen. Resten af familien sov videre...

Der var 3-4 andre personer der var oppe for at se solopgangen - et par stykker sad foran deres værelser som alle har perfekt udsyn til solopgangen.

Rathnan stod også tidligt op, men han løb sig en tur og kørte derefter bilen ned til Ella for at få den vasket og gjort ren. Han er meget omhyggelig med sin nye fine bil, men sådan er mænd vel over hele kloden. Rathnan er vant til at løbe 5-10 kilometer på stranden ved sit hus om morgenen. Han svømmer også hver dag når han er hjemme.

Se billeder fra solopgangen:
http://pic.atpic.com/1221849/600

Dagens udflugt gik ud til vandfaldet Dunhinda, som ligger ca. en times kørsel fra vores hotel. Vi fik sen morgenmad og så tog vi afsted.

Vandfaldet er 63 meter højt. så det var et flot syn vi kom ud til. Vi betalte 100 rupees (100/20 = 5 kr) pr. voksen for at komme ind. Børn halv pris. Det er sjovt som entrépriserne varierer. Ved Polonnaruwa betalte vi 2800 rupees pr. voksen, fordi staten besluttet sig til at tage så hårdt ved når det er turister. Jeg tror bare at det ender med at skræmme de turister væk, som hele øen har hårdt brug for efter Tsunami og flere års krig.

Nå, tilbage til historien om vandfaldet :-)

For at komme til vandfaldet skulle vi vandre ca. 30 minutter. På vejen kom vi forbi en masse små boder hvor vi kunne købe snacks og drikke. Jeg købte nogle små poser pop corn til drengene, så vi havde noget at motivere dem med hvis de blev trætte og umedgørlige på vejen. Det blev heldigvis ikke nødvendigt - de klarede turen rigtig fint og var hele tiden i front. Jeg gik med pop corn poserne i baglommerne på mine shorts. Pludselig løb én af aberne om bag ved mig og jeg kunne mærke den rørte ved mig. Det var først nogle sekunder senere jeg fandt ud af at den faktisk havde snuppet den ene pop corn pose, og den sad allerede et stykke væk og forsørgte at åbne posen.

Det var en dejlig oplevelse at være ved vandfaldet. Vi havde badetøj med, så vi kunne svømme i de små bassiner som er dannet af de kæmpestore sten der lå der. Vi skulle dog passe på, for strømmen ruskede i os. Vi havde fået varmen af vandreturen, så det var dejligt at blive kølet ned af vandet. Lisbeth havde taget mangoer og vandmelon med, så det guffede vi i os.

Her kan du se billeder fra Dunhinda:
http://pic.atpic.com/1221871/600

Du kan læse mere om Dunhinda her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunhinda_Falls

Her er Dunhinda på kortet:
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ie=UTF8&msa=0&msid=110216157327324050227.00045ea27a6ba94a49ab3&ll=7.017331,81.06657&spn=0.046001,0.067034&t=h&z=14

På vej tilbage til hotellet fik jeg lejlighed til at taget nogle dejlige billeder af kvinder der arbejdede på en mark ved siden af vejen:
http://pic.atpic.com/1221915/600

Vi spiste aftensmad på Ambiente.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne