mandag den 9. februar 2009

Jeg kan bedst lide din mad, far

Maden er en udfordring for drengene (og deres forældre) på denne tur. De er jo ikke så begejstrede for krydret mad, så derfor ender det tit med kylling og pommes frites, sandwiches eller toast. Nogen gange har de måttet nøjes med at spise ris.

I går da vi var på vej hjem fra et hotel i Nuwara Eliya hvor vi havde spist sen aftensmad, kom det pludselig fra Benjamin "Jeg kan bedst lide din mad, far". Ja, begge drenge har faktisk snakket om det når vi har ventet på mad vi har bestilt, at de hellere ville have min mad som de plejer at få derhjemme.

Jeg bliver selvfølgelig glad for at høre de pæne ord om min mad, men jeg tænker nu også at vi skal til at udfordre dem lidt mere med smagsoplevelser derhjemme.

De glæder sig til at komme hjem og få frikadeller, og Benjamin har også spurgt om ikke vi kan stoppe ved en McDonald når vi kommer til Danmark.

Jeg selv elsker den krydrede mad, og ofte beder jeg om at få maden så stærk som de lokale. Den krydrede mad holder også myggene væk :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

10 minutters video-rundtur

Rejsevideo om Sri Lanka og Maldiverne